همه برندها و شرکت های معروف دغدغه این را دارند که از محصولات خود عکاسی کنند. به همین خاطر بسیاری از صاحبان آنها به دنبال پیدا کردن فردی هستند که عکاسی صنعتی حرفه ای را انجام دهد.
زیرا عکاسی صنعتی هم زمانی که به عنوان عکاسی از محصولات عمل می کند و هم زمانی که به عنوان عکاسی از خدمات عمل می کند می تواند تاثیر بسیار زیادی بر میزان فروش آنها داشته باشد.
در واقع در دنیای مجازی همیشه برندهایی فروش زیادی دارند که از محصولات آنها به بهترین شیوه ممکن عکاسی شده باشد. به همین خاطر حتی اگر یک شرکت به بهترین نحو ممکن محصولات خود را تولید کند ولی یک عکاس حرفه ای از محصولات او عکاسی نکند تا مدت زمان زیادی نمی تواند مشتریان بسیاری به دست آورد.
زیرا او نمی تواند از طریق تبلیغات به موفقیت برسد و باید صبر کند تا محصولاتش به فروش برسند و از طریق کیفیت خوبی که دارند برای او مشتری به دست آورند که این امر نیاز به زمان بسیار زیادی دارد.
اما اگر او در کنار تولید محصولات با کیفیت یک عکاسی صنعتی حرفه ای نیز داشته باشد می تواند در مدت زمان بسیار کمی به فروش انبوه برسد و در طی چند سال برند خود را بسازد و سالیان زیادی از طریق آن به کسب در آمد بپردازد.
ویژگی های عکاسی صنعتی حرفه ای
بسیاری از افراد امروزه ادعا دارند که عکاس صنعتی حرفه ای هستند. اما بهتر است بدانید تنها تعداد کمی از آنها عکاس صنعتی حرفه ای می باشد. اگر دوست دارید بتوانید عکاس های صنعتی حرفه ای را بشناسید بهتر است ادامه این مطلب را مشاهده کنید. چون ما در این جا بعضی از مهم ترین ویژگی هایی که یک عکاس صنعتی حرفه ای باید داشته باشد را برایتان بیان کردیم.
یادگیری مطالب جدید به صورت مداوم
علم عکاسی درهمه دنیا روزانه در حال پیشرفت می باشد. به همین خاطر روزانه تکنیک ها و دوربین های جدیدی پا به عرصه ظهور می نهند که هر کدام می توانند تا حد زیادی در بهبود عکاسی صنعتی تاثیر بسیار زیادی داشته باشند.
به همین خاطر افراد که ادعا دارند عکاسی صنعتی را به صورت حرفه ای بلد اند باید حتما با این تکنیک ها و کار کرد این دوربین ها آشنایی داشته باشند. زیرا در غیر این صورت بعد از چند سال اگر یک عکاس حرفه ای به یاد گیری مطالب نپردازد عملا جا می ماند و نمی تواند به خوبی عکاسی کند.
به همین خاطر یکی از اصلی ترین ویژگی هایی که اینگونه از افراد باید داشته باشند این است که باید به صورت مداوم به دنبال یادگیری مطالب جدید باشند.
داشتن خلاقیت
در دنیای عکاسی حرفه ای هر عکاسی معمولا سبکی دارد. اما در این زمینه تنها فردی می تواند به موفقیت برسد که با استفاده از خلاقیت بتواند برای خود سبکی متفاوت بسازد.
زیرا اینگونه از عکاس ها همیشه به خاطر سبک خاصی که دارند خیلی زود به شهرت می رسند و می توانند سفارش های بسیار زیادی دریافت کنند. همچنین داشتن سبک هایی خاص باعث می شود عکاسان بتوانند عکس های متفاوت و زیبایی از محصولات بگیرند.
و باعث دیده شدن محصولات شوند که این امر در موفقیت یک برند و شرکت می تواند بسیار موثر باشد. بنابراین اگر دوست دارید برای عکاسی از محصولات خود یک عکاس حرفه ای استخدام کنید به دنبال یک عکاس حرفه ای خلاق با سبکی خاص باشید.
استفاده از تجهیزات حرفه ای
همانگونه که در بالا نیز اشاره کردیم امروزه در دنیای عکاسی تبلیغاتی همیشه تجهیزات بسیار زیادی به وجود می آیند که هر کدام باعث بهبود کیفیت عکس ها می شوند. بنابراین عکاس صنعتی که از تجهیزات قدیمی استفاده می کند هر چقدر هم در کار خود مهارت داشته باشد نمی تواند از محصولات عکس های با کیفیت و جذابی بگیرد.
به همین خاطر چنین افرادی را نمی توان عکاسان حرفه ای صنعتی دانست. زیرا افرادی که ادعای حرفه ای بودن دارند همیشه برای تهیه عکس های بسیار خوب از تجهیزات پیشرفته استفاده می کنند. بنابراین اگر عکاس صنعتی شما دارای مهارت می باشد ولی نمی تواند عکس های خوبی از محصولاتتان دریافت کند حتما به او پیشنهاد دهید از تجهیزات پیشرفته استفاده کند تا با دریافت عکس های مناسب به فروش بیشتر شما کمک کند.
داشتن دانش استفاده از تجهیزات مختلف
اگر یک عکاس تنها چند سال علم خود را بروز نکند دیگر نمی تواند از تجهیزات پیشرفته ای که برای عکاسی به وجود می آیند استفاده کند. به همین خاطر افرادی که ادعای حرفه ای بودن در زمینه عکاسی تبلیغاتی را دارند باید بتوانند.
با همه تجهیزاتی که روزانه به وجود می آیند آشنایی داشته باشند و با آنها کار کنند. به همین منظور هنگامی که می خواهید برای برند و شرکت خود عکاس صنعتی استخدام کنید باید حتما توجه کنید که آیا توانایی کار با انواع تجهیزات عکاسی را دارا می باشد یا نه.
در غیر این صورت از استخدام او اجتناب کنید. زیرا تنها فردی می تواند بهترین عکس ها را از محصولات شما تهیه کند که در زمینه کار با تجهیزات پیشرفته عکاسی صنعتی هیچ گونه مشکلی نداشته باشد.
در اختیار داشتن فضای اختصاصی عکاسی
همه عکاس های صنعتی حرفه ای برای خود یک فضای اختصاصی عکاسی دارند. به همین خاطر شما نباید عکاسی محصولات خود را به هر فردی که بدون هیچ مکان مشخصی برای عکاسی ادعا دارد عکاس صنعتی حرفه ای است بسپارید.
زیرا عکاسی های حرفه ای چون سالیان زیادی است در این زمینه کار می کنند حتما برای خود مکان خاصی برای انجام این کار در نظر می گیرند. همچنین داشتن فضای اختصاصی برای عکاسی به او کمک می کند که به خاطر فضا، نورپردازی و تجهیزاتی که دارد عکس های بسیار خوبی را تهیه کند و بتواند به واسطه همان ها فروش شما را بسیار زیاد کند.
داشتن رزومه
بسیاری از عکاس های حرفه ای صنعتی که امروزه در این زمینه مشغول به کار هستند دانش آموختگان دانشگاه می باشند. زیرا در دانشگاه انجام چنین کاری به صورت کاملا حرفه ای و علمی به آنها آموزش داده می شود.
به همین خاطر هنگام استخدام چنین عکاسانی باید حتما از آنها رزومه بخواهید. زیرا افرادی که در این زمینه مشغول به کار هستند چون دارای سابقه کاری زیادی هستند هم نمونه کار زیادی دارند و هم روزمه بسیار خوبی دارند.
هنگام دریافت رزومه آنها حتما به دانشگاهی که از آن فارغ التحصیل شده اند و مدرک تحصیلی آنها توجه کنید. زیرا هر چقدر دانشگاه آنان معتبر تر باشد یعنی این که مطالب را بهتر یاد گرفته اند. چون تنها افرادی از دانشگاه های معتبر فارغ التحصیل می شوند که بتوانند مطالب آموزش داده شده را به خوبی فرا گیرند.
توانایی دادن مشاوره به مشتریان
معمولا افرادی که به عکاس های حرفه ای صنعتی مراجعه می کند افرادی هستند که یک محصول را تولید می کنند و یا وارد کننده های محصولات مختلف می باشند. به همین خاطر اینگونه از افراد اطلاعات زیادی در رابطه با عکاسی ندارند. همین امر موجب می شود که سوالات زیادی از عکاسان بپرسند و از آنها انتظار داشته باشند که در این زمینه به آنان مشاوره بدهند.
عکاسان حرفه ای چون در کار خود مهارت دارند و تا کنون با افراد زیادی کار کرده اند می توانند به راحتی به مشتریان خود مشاوره بدهند. اما افرادی که در این زمینه حرفه ای نیستند چون اطلاعات کافی را ندارند نمی توانند به خوبی به مشتریان خود مشاوره بدهند و همین امر در بیشتر مواقع باعث می شود آنان نتوانند مشتریان زیادی را برای خود به دست آورند.
برخورداری از اخلاق حرفه ای
افرادی که شغل عکاسی صنعتی را انتخاب می کنند. معمولا روزانه با تعداد زیادی از افراد سرو کار دارند. به همین خاطر اینگونه از افراد باید روابط عمومی خوبی داشته باشند و از اخلاق حرفه ای بهره مند باشند.
زیرا در غیر اینصورت به هیچ وجه نمی توانند مشتریان خود را حفظ کنند و مشتری جدیدی جذب کنند. همین امر باعث شده است یکی از ویژگی هایی که عکاسان صنعتی حرفه ای باید داشته باشند. برخورداری از اخلاق حرفه ای باشد. بنابراین اگر عکاس مد نظر شما از چنین ویژگی برخوردار نمی باشد بهتر است در انتخاب او تجدید نظر کنید .
داشتن توانایی نورپردازی و عکاسی از سوژه های مخالف
تنها افراد حرفه ای در حوزه عکاسی صنعتی می توانند هم به خوبی نورپردازی کنند و هم از سوژه های مختلف عکاسی کنند. به همین خاطر عکاسی که شما برای عکاسی از محصولات خود انتخاب میکنید باید بتواند از تمام محصولات شما با استفاده از نورپردازی مناسب بهترین عکس ها را بگیرد.
داشتن تسلط کافی بر ویرایش عکسهای صنعتی
عکسهای صنعتی تنها زمانی می توانند توجه افراد مختلفی را به خود جلب کنند که به خوبی ویرایش شوند. به همین خاطر اگر عکاس صنعتی شما بلد نباشد. چنین کاری را انجام دهد حتما در جذب مخاطب با مشکل روبرو خواهید شد. معمولا همه عکاسان حرفه ای این حوزه برای پیشرفت در کار خود به خوبی چنین کاری را یاد گرفته اند. به همین خاطر اگر عکاس صنعتی حرفه ای شما انجام چنین کاری را بلد نباشد یعنی این که در این حوزه ای نمی باشد.
هزینه عکاسی صنعتی
بسیاری از افراد در ابتدای کار فکر می کنند هزینه ای که بابت عکاسی صنعتی از محصولات خود پرداخت می کنند بسیار زیاد می باشد. اما بهتر است بدانید هزینه اولیه این کار در برابر سودی که از آن حاصل می شود مبلغی بسیار ناچیز می باشد. زیرا هزینه عکاسی صنعتی به هیچ وجه زیاد نمی باشد.
همچنین چون انجام این کار باعث معروفیت برند و محصولات شما می شود می تواند در مدت زمان بسیار کمی سود آوری بسیار زیادی برای شما به همراه داشته باشد. بنابراین اگر به دنبال استخدام عکاس هستید ولی به خاطر هزینه آن از انجام چنین کاری اجتناب می کنید. بهتر است بدانید به هیچ وجه پرداخت کردن چنین مبلغی اشتباه نیست و شما در مدت زمان بسیار کمی از طریق سود حاصل شده از آن چنین هزینه ای را جبران کنید.
عکاس صنعتی در تهران
در تهران همیشه تعداد کارخانه ها، کارگاه ها، تولیدی ها و افرادی که به دنبال معرفی محصولات خود هستند بسیار زیاد می باشد. به همین خاطر بازار کار عکاسان صنعتی در این شهر بسیار پر رونق می باشد.
عکاسی صنعتی در تهران طرفداران بسیار زیادی دارد و یکی از شغل هایی می باشد. که در این شهر میتواند به خوبی هزینه های روزانه افراد را تامین کند . همچنین بهتر است بدانید چون میزان رقابت در زمینه عکاسی حرفه ای در تهران زیاد می باشد. عکاسانی که در این شهر مشغول به کار هستند تقریبا از مهارت بالایی برخوردار می باشند.
عکاسی صنعتی پوشاک
صنعت پوشاک یکی از بزرگترین صنعت های موجود در دنیا می باشد که رقابت در آن بسیار زیاد است. به همین خاطر تنها برند هایی در این صنعت موفق می شوند که کیفیت و تبلیغات بسیار خوبی داشته باشند. در زمینه تبلیغات همیشه عکاسی حرف اول را می زند. زیرا هر چقدر عکس های بهتر و جذاب تری از پوشاک یک برند تهیه شود افراد بیشتری جذب آن خواهند شد.
بنابراین می توان گفت عکاسی صنعتی پوشاک همیشه نقش بسیار مهمی در موفق شدن کمپانی های تولید پوشاک دارد و تنها کمپانی هایی در این حوزه موفق می شوند که بتوانند از محصولات خود تصاویری بسیار باکیفیت منتشر کنند.
عکاسی صنعتی لباس
لباس تقریبا یکی از اقلام مصرفی به حساب می آید و افراد همواره به آن نیاز دارند. اما امروزه لباس ها چون در طرح ها و نقش های مختلفی ساخته میشوند. تنها تولید کننده هایی می توانند فروش بسیار زیادی داشته باشند که بتوانند محصولات خود را بیشتر به نمایش بگذارند.
برای به نمایش گذاشتن لباس ها همیشه بهترین راه عکاسی از آنها می باشد. همین امر موجب شده است عکاسی صنعتی لباس برای همه تولید کننده ها و برندها اهمیت زیادی داشته باشد. عکاسی از لباس باید به گونه ای باشد که به خوبی رنگ و مد لباس به نمایش گذاشته شود. تا مخاطبان با مشاهده آن تصمیم به خریدش بگیرند.
عوامل موثر در قیمت عکاسی صنعتی
عوامل مختلفی بر تعیین قیمت عکاسی صنعتی تاثیر گذار می باشند که بهتر است با آنها آشنا شوید.
جنس محصول
همانگونه که میدانید در عکاسی صنعتی از محصولات مختلفی عکاسی میشود. معمولا عکاسی از هر محصولی با هر جنسی نیاز به توجه و وقت خاصی دارد. برای مثال همیشه عکاسی از محصولات شیشه ای چون نیاز به نور پردازی دارد سخت تر از سایر محصولات می باشد. به همین خاطر هزینه عکاسی از آن نیز بیشتر می باشد. همین امر موجب شده است جنس محصول بر قیمت عکاسی صنعتی تاثیر گذار باشد.
میزان ادیت صنعتی بر روی محصول
محصولاتی که برای بهتر دیده شدن در عکس نیاز به ادیت صنعتی بیشتری دارند. هزینه عکاسی از آنها نیز بیشتر است.
مکان عکاسی
هرگاه کارفرما بخواهد از محصول او خارج از استودیو عکاسی شود. چون تجهیزات باید انتقال داده شوند هزینه عکاسی صنعتی از محصولات او بیشتر خواهد بود. به همین خاطر مکان عکاسی همیشه تاثیر زیادی بر قیمت نهایی این کار دارد.