بازاریابان این حقیقت را به طور قطعی می دانند که روال بازاریابی محتوا به طور مداوم در حال تغییر است. به گفته کارشناسان صنعت، هوش مصنوعی AI بر رویه بازاریابی محتوا در سال 2024 مسلط است.
با رشد سریع تکنولوژی هوش مصنوعی در دو سال گذشته ، نیاز به حضور انسان تا این حد کمرنگ نبوده است.
براساس داده ها و یافته های اخیر در خصوص بازاریابی محتوای هوش مصنوعی 2024 ، در اینجا 9 ترند برای هدایت استراتژی بازاریابی محتوا موجود است.
1-هوش مصنوعی باید توسط انسان برای انسان استفاده شود
هوش مصنوعی باید برای بهبود کیفیت محتوا و انجام تحقیقات دقیق تر استفاده شود نه برای جایگزینی نویسندگان انسانی.
سال 2023 فورانی در فناوری هوش مصنوعی جدید با وعده آسان تر کردن بازاریابی به ارمغان آمد.
شرکت هایی که فکر می کردند ابزار هوش مصنوعی فقط برای صرفه جویی در زمان است اشتباه می کردند.
مایکل برنر، بنیانگذار گروه بازاریابی داخلی معتقد است. که از این بعد باید قدرت پیاده سازی ابزارهای هوش مصنوعی در استراتژی محتوای خود را باید درک کنید.
او همچنین می افزاید ما از هوش مصنوعی برای کمک به درک بهتر مخاطبانمان استفاده می کنیم،برای تشخیص مهم ترین روندها ، و برای پیدا کردن داده ها و تحقیقات که به طور معمول زمان بیشتری برای ما می برد.همه اینها به ما کمک می کند تا زمان بیشتری را صرف بهترین کارها کنیم.
از طریق هوش مصنوعی به عنوان پایه ای برای محتوای خود، می توانید پیش نویس های تولید شده توسط هوش مصنوعی را بسازید.
در مرحله بعد، نویسندگان و ویراستاران شما می توانند آن را با داستان های شخصی باورپذیرتر کنند تا با مخاطبان شما در سطح عمیق تری ارتباط برقرار کنند.
بنابراین ، ممکن است از خود بپرسید که آیا با هوش مصنوعی می توانید محتوای با کیفیت بسیار بالا تولید کنید؟
پاسخ مثبت است شما می توانید.
نظرسنجی سمروش از 2600 کسب و کار نشان می دهد که 79 درصد از آنها به لطف استفاده از هوش مصنوعی شاهد بهبود کیفیت محتوا بوده اند.
اما ، همانطور که می بینید ، یک نکته قابل ذکر است که هوش مصنوعی تنها زمانی خارق العاده کار می کند که آن با نظارت انسانی تلفیق شود
نظرسنجی سمروش 93 درصد از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را بررسی کرده که شامل بررسی لحن صدا ،سبک و همچنین مشاوره ویرایشگران و کارشناسان است (SMEs).
نکات کلیدی:
- همیشه با در نظر گرفتن مخاطبان و تجربه آنها محتوا تولید کنید
- هوش مصنوعی باید به عنوان ابزاری برای توانمندسازی تولید محتوا استفاده شود، نه جایگزینی برای نویسندگان و ویراستاران
- هوش مصنوعی می تواند به شما در تحقیق محتوا کمک کند و کیفیت آن را بهبود ببخشد اما در تولید محتوا نباید تنها به هوش مصنوعی وابسته باشید.
2-هوش مصنوعی مکانیسم های موتور جستجو را تغییر می دهد اما شما می توانید با آن سازگار شوید
به گفته کایل بایرز، مدیر بازاریابی رشد در Semrush، در سال 2024 شاهد حجم بی سابقه ای از محتوای بی کیفیت خواهیم بود.
ولی با این حال ، هوش مصنوعی قرار است کیفیت محتوای سئوی سایت را افزایش دهد و انتظارات کاربران را بالا ببرد.
این ترند احتمالاً به این دلیل است که بسیاری از برند ها ممکن است هوش مصنوعی را راه حلی سریع و ساده برای تولید محتوا بدانند که اغلب تخصص نویسندگان یا ویراستاران حرفه ای را کنار میگذارد.
ابزار های مولد هوش مصنوعی مانند ContentShake AI و ChatGPT تولید محتوا را برای تیم ها صرف نظر از اندازه آنها ساده می کنند.
تأکید مداوم Google بر E-E-A-T یعنی( تجربه، تخصص، اقتدار، و قابل اعتماد بودن) اهمیت این جنبه را برجسته می کند. اینها همان ویژگی هایی هستند که کاربران فعالانه به دنبال آن هستند. آنها محتوایی را می خواهند که هم دقیق و هم واقعی باشد.
یکی دیگر از چالش های پیش رو، تجربه مولد جستجوی گوگل در SERP ها است که پاسخ های ایجاد شده توسط هوش مصنوعی را به سوالات جستجوی متعدد ارائه می دهد.
این کاربران را احتمالا تحت تأثیر قرار دهد تا زمان بیشتری را در نتایج جستجوی Google سپری کنند. و زمان کمتری را برای کلیک کردن روی لینک ها صرف کنند.
آیا می خواهید بدانید که چگونه می توانید از ترافیک وب سایت خود در برابر این خطرات محافظت کنید ؟
آقای بایرز مدیر بازاریابی رشد در Semrush معتقد است که:
برای رقابت با آن ، بازاریابان محتوا باید تجربه هایی را ارائه دهند که به راحتی نمی توانند با خلاصه های ساده هوش مصنوعی جایگزین شوند. در واقع کار محتوا باید برای کاربران جذاب تر از همیشه باشد.
شما می توانید با تجربه جستجوی جدید گوگل رقابت کنید و محتوای خود را برجسته کنید. به عنوان مثال ، شما می توانید:
- محتوای چند رسانه ای را در مقالات خود قرار دهید
- عناصر تعاملی دیگر را اضافه کنید
- به کوچکترین جزئیات توجه کنید
- دستورالعمل های دقیق و نمونه های مفید را ارائه دهید
- صدای منحصر به فرد برند خود را به نمایش بگذارید
- با کارشناسان موضوع و مشارکت کنندگان مهمان همکاری کنید
به عنوان مثال با بازدید از یک دریاچه شناخته شده ، می تواند علاقه بازدید کنندگان را با قرار دادن فیلم های مرتبط یوتیوب در پست های وبلاگ خود افزایش دهید.
پست های آنها به گونه ای ساختار یافته است که کاربران را درگیر نگه می دارد و از طریق محتوا به پایین صفحه اسکرول می کند.
اضافه کردن عناصر تعاملی و بصری به محتوای شما به طور قابل توجهی رضایت و تعامل کاربر را افزایش می دهد.
تغییرات ایجاد شده توسط هوش مصنوعی به همین جا ختم نمی شود.
به طور کلی ، ما می توانیم انتظار داشته باشیم که موتورهای جستجو در درک و تفسیر سوالات کاربر ، فهم زمینه جستجوها ، شخصی سازی نتایج جستجو و ارزیابی کیفیت محتوا بهتر عمل کنند.
با محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی بیشتر ، ممکن است بخواهید توجه ویژه ای به سیگنال های قدرت تولید سئو سایت خارج از سایت مانند لینک های با کیفیت بالا داشته باشید.
ایجاد محتوای تحقیق محور، منحصر به فرد و تاثیرگذارتر راهی عالی برای دستیابی به این هدف است.
نکات کلیدی:
- با اضافه شدن جستجوی هوش مصنوعی گوگل و سایر تغییرات مبتنی بر هوش مصنوعی ، محتوای شما باید تا حد ممکن ارزشمند باشد تا در نتایج جستجو رقابت کند
- افزودن عناصر تعاملی به پست های وبلاگ و جامع تر کردن آنها کمک می کند توجه خواننده را حفظ کنید
- ایجاد محتوای منحصر به فرد مبتنی بر تحقیق بیشتر در سال 2024 به عنوان یک تاکتیک اساسی SEO باقی خواهد ماند
3- محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی می تواند به شما کمک کند تا رتبه بالایی و سریع داشته باشید
در نظرسنجی سمروش، دیدید که 33 درصد از مشاغل هنوز از ابزارهای هوش مصنوعی برای بازاریابی محتوا و سئوی سایت استفاده نمی کنند.
همچنین دیدید که عدم درک و نگرانی در مورد اصالت و کیفیت محتوای هوش مصنوعی از جمله نگرانی های اصلی در این گروه است.
آیا هوش مصنوعی واقعاً می تواند به استراتژی سئو و محتوای شما کمک کند؟
خوشبختانه پاسخ مثبت است!
بر اساس تحقیقات ، 65 درصد از شرکت هایی که قبلاً از هوش مصنوعی استفاده می کنند شاهد بهبود عملکرد سئو هستند.
همچنین شاهد بودیم که 55 درصد از شرکت ها رتبه محتوای هوش مصنوعی خود را بیش از یک بار و 76 درصد حداقل یک بار مشاهده کردند.
بنابراین ، فکر نکنید که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی که توسط انسان ویرایش شده است ، عملکرد خوبی نخواهد داشت.
اما برخی از بهترین روش ها وجود دارد که باید دنبال کنید.
ترکیب هوش مصنوعی با تحقیقات و تخصص اصلی
اول، طبق راهنمای جستجوی گوگل، محتوای باکیفیت و جذاب نسبت به هر محتوای دیگری در نتایج موتورهای جستجو رتبه بهتری خواهد داشت.
بنابراین، گوگل اهمیتی نمی دهد که چگونه ایجاد شده است چه توسط انسان نوشته شده باشد و چه توسط هوش مصنوعی.
آنچه بیش از همه مهم است این است که محتوا از استانداردهای E-E-A-T ( تخصص، تجربه، اقتدار و اعتماد) پیروی کند.
راه ایده آل برای نزدیک شدن به آن ایجاد همکاری و کار گروهی ابزارهای هوش مصنوعی ، کارشناسان موضوع SMEs و نویسندگان است.
- به عنوان مثال، می توانید با یک کارشناس موضوع مصاحبه کنید یا با مشتریان خود نظرسنجی انجام دهید
- سپس، اطلاعات خود را در ابزار هوش مصنوعی برای نوشتن پست وبلاگ یا گزارش بر اساس اطلاعاتی که ارائه کرده اید، وارد کنید
برای زیباتر کردن پیش نویس خود، لمس انسانی را اضافه کنید که برای انسانی کردن نسخه با نویسنده و/یا ویرایشگر کار کنید.
به اضافه کردن مطالعات موردی، داستان ها یا طنز فکر کنید. این عناصر خوانندگان را به سمت محتوای شما جذب می کند.
به عنوان مثال Bankrate را در نظر بگیرید.
در سال 2023 ، Bankrate که یک مرجع در فضای مالی شخصی است برای کمک به فرآیند ایجاد محتوا از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده کرد و به جای ارسال پیش نویس اول محتوای هوش مصنوعی ، ویراستاران بانک:
- اطلاعات بازبینی و بررسی شده
- محتوای خود را برای نشان دادن E-E-A-T ویرایش کردند
- یک سلب مسئولیت ارائه کرد تا خوانندگان بدانند که هوش مصنوعی به ایجاد محتوای آنها کمک کرده است
سلب مسئولیت Bankrate به مخاطبان اجازه می دهد تا بدانند که حتی اگر هوش مصنوعی در ایجاد محتوا استفاده شده باشد ، آنها هنوز هم می توانند به اعتبار محتوا اعتماد کنند زیرا توسط کارشناسان بررسی شده است.
استراتژی دیگری که می توانید پیاده سازی کنید این است که با هوش مصنوعی صحبت کنید ، همانطور که با نویسندگان واقعی و متخصصان محتوا صحبت می کنید. شما همیشه نمی توانید انتظار داشته باشید که بلافاصله نتیجه ای عالی را هنگام کار با انسان بدست آورید ولی هوش مصنوعی این تفاوت ندارد.
درعوض، مطمئن شوید که اعلان های دقیق و در عین حال ساده ایجاد کرده و هوش مصنوعی را راهنمایی می کنید، مانند زمانی که خلاصه محتوا را ایجاد می کنید و پیش نویس های محتوا را ویرایش می کنید.
ترکیب هوش مصنوعی با داده های SEO
به یاد داشته باشید که بسیاری از ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT فورا داده های سئو را در خصوص کلمات کلیدی ، قصد جستجو و غیره را ارائه نمی دهند.
برای رسیدگی به این امر، می توانید هوش مصنوعی را با ابزارهای سئو و تحقیقات دستی ترکیب کنید. به عنوان مثال، با استفاده از Semrush ، تجزیه و تحلیل دستی SERP برای درک هدف جستجو.
در تحقیقات دیدیم که اکثر کسب و کارها علاوه بر هوش مصنوعی از ابزارهای مختلفی استفاده می کنند.
از طرف دیگر، این فرآیند را با ابزارهای نوشتاری تخصصی مانند ContentShake AI ماشینی کنید. این قابلیت ها هوش مصنوعی ChatGPT و اطلاعات SEO را فورا با Semrush ادغام می کند.
در اینجا نحوه کار آن آمده است:
- جزئیات کسب و کار خود را وارد کنید
- ایده های محتوای مرتبط و پرطرفدار را دریافت کنید
- با یک کلیک محتوای آماده برای رتبه بندی را ایجاد کنید
- برای تبلیغ آن پست های رسانه های اجتماعی ایجاد کنید
- مستقیما در وبلاگ خود منتشر کنید
به این ترتیب، می توانید برای رتبه بندی بهینه شده برای جستجو به سرعت محتوای آماده تولید کنید. در نهایت، می توانید استراتژی سئوی خود را به روش های دیگری فراتر از تولید محتوا تقویت کنید.
به عنوان مثال، می توانید از آن بخواهید پیش نویس موجود شما را برای کلمات کلیدی هدف بهینه کند، یا کلمات کلیدی شما را خوشه بندی و گروه بندی کند، یا برچسب های عنوان را برای افزایش CTR و موارد دیگر بهبود بخشد.
نکات کلیدی:
- هوش مصنوعی باعث به بهبود سئو می شود 65درصد از شرکت هایی که از هوش مصنوعی برای بازاریابی محتوا استفاده می کنند ، عملکرد سئو را بهبود بخشنده اند.
- موفقیت در محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی به ایجاد تعادل بین نوآوری هوش مصنوعی و تخصص انسانی، تضمین اصالت و پایبندی به استانداردهای E-E-A-T بستگی دارد.
- ترکیب هوش مصنوعی با داده های SEO و استفاده از ابزارهایی مانند ContentShake AI می تواند تولید محتوا را بهینه کند و آن را برای رتبه بندی جستجو مرتبط تر و موثرتر کند.
4- هوش مصنوعی باعث ایجاد یک جنبش ضد موجد می شود
روزهایی را به خاطر دارید که تولید محتوا تازه و هیجان انگیز بود؟ و به نظر نمی رسید محتوای هر برند کپی دقیقی از محتوای بعدی باشد؟
خوب، همه چیز با هوش مصنوعی در حال تغییر است.
ظهور فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی یک حرکت متقابل غیرمنتظره را به همراه دارد و این یک استراتژی بازاریابی در محتوایی است که همه بازاریابان می خواهند به آن بپردازند.
ملانی دیزیل ، سخنران ، نویسنده و بنیانگذار Creator Kitchen متعقدند:
در سال 2024 ، آنچه بازاریابان محتوا باید برای دیده شدندانجام دهند این است که تمرین کنند که انسان ترین خودمان را وارد کارمان کنیم. بطوریکه با آسیب پذیری ، شفافیت و صداقت ظاهر شد.
ما می دانیم که ابزارهای هوش مصنوعی به سازندگان محتوا کمک می کنند زمان کمتری را برای تولید محتوا صرف کنند.
اکنون کاملا دریافته ایم که 36٪ یک پست وبلاگ طولانی کمتر از یک ساعت با هوش مصنوعی ایجاد می شود در حالی در مقایسه با قبل از استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی فقط 16٪ بوده است.
برندها می توانند از زمان صرفه جویی شده در ایجاد برای ارتباط با مخاطبان خود به روش های دیگر استفاده کنند. مانند اضافه کردن یک لایه اضافی از لمس و داستان های انسانی به محتوای خود
برندها می توانند از زمان صرفه جویی شده در ایجاد ارتباط با مخاطبان خود به روش های دیگر استفاده کنند. مانند اضافه کردن یک لایه اضافی از لمس و داستان های انسانی به محتوای خود.
مخاطبان شما می خواهند از دیدن پیام های اصلاح شده از برند شما اجتناب کنند. در عوض، آنها می خواهند ببینند:
- پشت صحنه
- پارازیت ها و اشتباهات
- انسان های واقعی که کسب و کار را اداره می کنند
- داستان های شخصی
- تاثیر جامعه
به عنوان مثال، E2M، یک شرکت تناسب اندام مستقر در شارلوت، کارولینای شمالی، با جامعه خود در فیس بوک تعامل دارد و به طور منظم از ویدیوهای زنده برای تعامل با اعضای انجمن استفاده می کند. مربیان تناسب اندام E2M تمرینات زنده خود را از گاراژ و زیرزمین خود ضبط می کنند و از پنهان کردن انسانیت خود نیز ابایی ندارند.
حیوانات خانگی، کودکان و حوادث ناگوار بخش های منظمی از ویدیوهای آن ها هستند که به مخاطبانشان کمک می کند با برند ارتباط برقرار کنند.
ویدیوهای زنده E2M از نرم افزار هوش مصنوعی متا برای ایجاد زیرنویس استفاده می کنند. این باعث می شود که برند برای همه اعضای مخاطبان هدف خود قابل دسترسی تر باشد و ارتباط عمیق تری با جامعه ایجاد کند.
نکات کلیدی:
- مخاطبان محتوای واقعی پشت صحنه را ترجیح می دهند که شخصیت واقعی یک برند را منعکس کند.
- ابزارهای هوش مصنوعی در تولید محتوا زمان را برای برندها آزاد می کند تا بر تعاملات شخصی و انسانی تر تمرکز کنند.
- برندهایی که عناصر واقعی را نشان می دهند، مانند ویدیوهای زنده بدون فیلتر E2M، روابط قوی تری با مخاطب ایجاد می کنند.
5- در جستجو نرخ کلیک در اولویت است و هوش مصنوعی می تواند به شما کمک کند
ما عناصر پیچیده تری را در SERPها می بینیم که میتوانید به خلاصه های تولید شده توسط هوش مصنوعی و غیره فکر کنید.
در نتیجه ، کاربران ممکن است انگیزه مشابهی جهت کلیک کردن برای دیدن صفحات واقعی نداشته باشند.
اما اگر فکر می کنید بهبود نرخ کلیک (CTRs) یک علت از دست رفته است ، دوباره فکر کنید.
یکی از داغ ترین روندهای بازاریابی محتوا در سال 2024، استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای انجام تجزیه و تحلیل سئو است که شامل بهبود نرخ کلیک محتوای قدیمی و جدید است.
اندی کرستودینا ، بنیانگذار و مدیر مدیریت در Orbit Media ، پیشنهاد می کند از دستورات خاص ChatGPT استفاده کنید تا ببینید کدام یک از صفحات شما می تواند در متا و برچسب های عنوان کمی بیشتر از razzle-dazzle استفاده کند.
اندی کرستودینا، یکی از بنیانگذاران و مدیر ارشد اجرایی Orbit Media می گوید:
موتورهای جستجو با ارائه بخش های چشمگیر ، سوالات مرتبط و پانل های دانش در نتایج جستجو ، به سوالات جستجوگران پاسخ می دهند... با این حال ، آنچه امسال جدید است این است که شما می توانید از هوش مصنوعی برای افزایش CTRs با اضافه کردن اصلاحات سریع اما معنی دار به محتوای خود استفاده کنید.
برای تعیین اینکه کدام یک از پست های شما نرخ کلیک کمتر از حد انتظار دارد، می توانید:
- حساب Google Search Console خود را باز کنید
- برگه نتایج جستجو را باز کنید
- داده های خود را در یک فایل CSV صادر کنید (شما به URL وب سایت، نرخ کلیک و میانگین رتبه بندی نیاز دارید).
تصاویر
برای مثال، می توانید تنها با کلیک کردن روی «+ جدید» و مشخص کردن پارامترهای صفحه، لینکهای پست وبلاگ را ببینید.
تصاویر
- فایل CSV را در ابزار هوش مصنوعی مانند ChatGPT آپلود کنید
- درخواست اندی را وارد کنید:
"شما یک متخصص SEO در تجزیه و تحلیل عملکرد جستجو و به حداکثر رساندن تعامل در SERP هستید. کدام یک از صفحات زیر بر اساس میانگین موقعیت جستجوی خود دارای CTR کمتر از حد انتظار است؟"
با استفاده از نتایج درخواست خود، می توانید تعیین کنید که کدام یک از پیوندهای شما عملکرد ضعیفی دارند. اینها پیوندهایی هستند که باید روی آنها تمرکز کنید.
در مرحله بعد، می توانید تگ عنوان را تغییر دهید و توضیحات متا را برای افزایش CTR صفحه بهینه کنید.
فراموش نکنید، می توانید از هوش مصنوعی بخواهید که به شما در نوشتن و تقویت متا تگ هایتان نیز کمک کند.
این تغییرات کوچک اما معنی دار در متا و تگ های عنوان موجود شما می تواند ترافیک سایت شما را افزایش دهد و استراتژی بازاریابی محتوای 2024 شما را به موفقیت برساند.
نکات کلیدی:
- ابزارهای هوش مصنوعی فقط محتوا تولید نمی کنند بلکه آنها می توانند از جمله نرخ کلیک ، در تمام جنبه های سئو به شما کمک کنند
- از ابزارهای هوش مصنوعی برای به دست آوردن درک عمیق تری از بینش سئوی خود استفاده کنید و از آنچه آموخته اید برای بهینه سازی محتوای خود استفاده کنید.
- به دنبال موارد استفاده از هوش مصنوعی برای سئو و بازاریابی محتوا باشید
6- آماده شدن برای نورها، دوربین، محتوای ویدیویی هوش مصنوعی
با پیچیده تر شدن سئو، سایر اشکال محتوا، مانند ویدیوهای کوتاه و رسانه های اجتماعی، همچنان به محبوبیت خود ادامه خواهند داد، از اینرو، پرش از گروه ویدیویی و پیاده سازی ابزارهای ویدیویی هوش مصنوعی راهی است که می توانید انجام دهید.
راس سیموندز، مدیر عامل بنیاد، می داند که محتوای ویدیویی هوش مصنوعی در شرف انفجار است. او همچنین می افزد که : "در سال 2024 شاهد افزایش محتوای ویدئویی با پشتیبانی هوش مصنوعی خواهیم بود. خیلی از مردم ممکن است این را بخوانند و بلافاصله فکر کنند که من در مورد انیمیشن های هوش مصنوعی و جلوه های پشتیبانی شده توسط هوش مصنوعی در پشت Midjourney صحبت می کنم. در صورتیکه من در مورد تجربه های ویدیویی از بالا به پایین که توسط هوش مصنوعی ایجاد شده است صحبت می کنم که شامل همه چیز از فیلم های talking head است که آواتارهای مصنوعی مبتنی بر صدای مصنوعی هستند تا وبینارهای مبتنی بر هوش مصنوعی."
طبق گزارش ما، تعداد فزاینده ای از کسب و کارها حدود52 درصد، قصد دارند در سال 2024 ابزارهای محتوای ویدیویی تولید شده توسط هوش مصنوعی را امتحان کنند.
با کمک هوش مصنوعی، سازندگان ویدیو می توانند:
- یک پیام ویدیویی را برای یک فرد شخصی سازی کنید
- یک ویدیوی تعاملی ایجاد کنید
- Auto-transcribe صدا برای دسترسی به آن برای همه کاربران
سیموندز می گوید: "در B2B ، من فکر می کنم افزایش محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی تاثیر زیادی بر تیم های فروش و مدیران اجرایی خواهد داشت که ارتباطات جمعی را به مشتریان هدف ارسال می کنند.”
ابزارهای هوش مصنوعی مانند SubMagic، InVideo، Scena.ai یا Synthesia ایجاد محتوای ویدیویی را آسان می کنند.
به عنوان مثال، در اینجا یک راهنمای مفید در مورد نحوه تولید یک ویدیو با هوش مصنوعی آورده شده است:
نکات کلیدی:
- ویدئوهای کوتاه به عنوان یک روند بازاریابی محتوای داغ ادامه خواهند داشت
- ابزارهای ویدیویی هوش مصنوعی به ایجاد محتوای شخصی سازی شده متناسب با مخاطبان شما کمک می کند
- می توانید از هوش مصنوعی برای ایجاد انواع ویدیوها استفاده کنید از وبینارها و تبلیغات گرفته تا ویدیوهای داخلی، آموزشی و فروش.
7-هوش مصنوعی می تواند به جذب شنوندگان به پادکست شما کمک کند
اگر پادکست بخشی از استراتژی محتوای 2024 شما است، باید به این روند بازاریابی محتوا توجه کنید: پادکست های پشتیبانی شده با هوش مصنوعی.
پادکست یکی از سریع ترین رسانه های در حال رشد در جهان است. با این حال، دستیابی به مخاطبان جدید و رتبه بندی پادکست های در جستجو کار آسانی نیست.
در اینجا نحوه رفع آن آمده است. با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، گوگل اکنون فایل های صوتی را فهرست بندی می کند، به این معنی که قسمت های از پادکست شما می توانند با بهینه سازی مناسب در نتایج جستجو رتبه بندی شوند.
به خصوص در مورد پردازش زبان ضروری است که توجه داشته باشید که گوگل همیشه فهرست بندی را درست انجام نمی دهد.
مواردی مانند لهجه یا املای نام ها ممکن است باعث شود Google نمایش شما را به اشتباه فهرست بندی کند. برای درست کردن آن، می توانید از ابزارهای تغییر کاربری پادکست هوش مصنوعی استفاده کنید.
آنها به طور خودکار قسمت های پادکست را به رونوشت، یادداشت ها، وبلاگ ها و پست های رسانه های اجتماعی، خبرنامه ها، کلیپ های ویدیویی و موارد دیگر تغییر می دهند.
جواو آمازون ، بنیانگذار Podsqueeze ، می گوید:
"رونویسی قسمت های پادکست با مطالعات می تواند منجر به افزایش قابل توجهی در دید آنلاین شود مثلا در ترافیک جستجو افزایش 6.68٪ و در رتبه بندی کلمات کلیدی برای برخی50٪ افزایش را شاهدیم."
ابزارهای صوتی هوش مصنوعی می توانند به سازندگان پادکست کمک کنند:
- رونویسی صدا
- متن و فایل های صوتی را برای نمایش یادداشت ها و پست های وبلاگ خلاصه کنید
- عناوین و توضیحات متا را برای کلمات کلیدی مرتبط بهینه کنید
- ایده های محتوایی، نکات گفتگو یا سوالات مصاحبه را پیشنهاد دهید
- موسیقی بدون حق امتیاز ایجاد کنید
- کیفیت صدا را افزایش دهید
برای مثال، Hacker News Report، یک پادکست توسط Wondercraft.ai، خلاصه های کوتاهی از اخبار برتر ارائه می کند و برای تولید اسکریپت ها به ابزارهای هوش مصنوعی متکی است. و نیز از صدای هوش مصنوعی برای ارائه اخبار استفاده می کند.
اگر پادکست برای سال 2024 در رادار شماست، باید توصیه های Amaro را دنبال کنید: از ابزارهای هوش مصنوعی برای صرفه جویی در زمان ایجاد و بازاریابی پادکست خود استفاده کنید.
نکات کلیدی:
- با چالش برانگیزتر شدن سئو، پادکست ها می توانند ابزار موثری برای دستیابی به مخاطبان بیشتر در سال 2024 باشند
- نمایه سازی صوتی Google می تواند به رتبه پادکست شما در نتایج جستجو کمک کند
- از ابزارهای هوش مصنوعی برای سرعت بخشی به وظایف پادکست خود مانند نوشتن یادداشت ها و توضیحات نمایش استفاده کنید
8-هوش مصنوعی بازاریابی محتوای خاص را بیشتر ترویج خواهد کرد
کمیت بر کیفیت راه اشتباهی برای نزدیک شدن به استراتژی بازاریابی محتوای 2024 شما است، به خصوص اگر یک بازاریاب تخصصی هستید.
دیگر به تعداد پست های وبلاگ در وب سایت شما مربوط نمی شود، بلکه هدف قرار دادن موضوعات مرتبط فوق هدفمند و ایجاد محتوای جامع برای پوشش دادن آنهاست.
وانیشیخا بهارگاوا ، بنیانگذار Contensify، مطمئن است که هوش مصنوعی عامل بزرگی در بازاریابی محتوای خاص خواهد بود.
بهارگاوا می گوید: هوش مصنوعی به دور از اینکه ابزاری برای تولید انبوه محتوای باشد، اکنون به سمت ایجاد محتوای خاص می رود. این تحقیق و ایجاد محتوا را برای مخاطبان بسیار خاص ساده می کند و اطمینان حاصل می کند که هر کلمه با هم همخوانی دارد و ارزش افزوده دارد. همچنین گفتگوهای پرطرفدار پیرامون چارچوب E-E-A-T این تغییر را تأیید می کند.
اگر می خواهید مخاطبانتان در وب سایت شما بمانند و گوگل با چارچوب E-E-A-T خوب بازی کند، برای درک نیازهای مخاطبان باید عمیقاً به چالش های مخاطبان خود بپردازید.
می توانید از هوش مصنوعی برای موارد زیر استفاده کنید:
- جایگاه خود را مشخص کنید و مخاطبان هدف خود را بهتر درک کنید
- شخصیت خواننده ایده آل را بر اساس جمعیت شناسی مخاطبان خود ایجاد کنید
- روند نوشتن را ساده کنید
برای مثال، می توانید از هوش مصنوعی بپرسید که آیا پست های وبلاگ و صفحات فرود شما برای شخصیت خریدار شما بهینه سازی شده اند یا اینکه یک طرح کلی محتوا با تمرکز بر نقاط ضعف آن ها فقط ایجاد شده است.
ابزارهای هوش مصنوعی مانند ContentShake AI می توانند در توسعه استراتژی بازاریابی محتوای خاص شما مفید باشند. می توانید از آن برای تولید محتوای منحصر به فرد و سرشار از سئو در هر موضوع خاصی استفاده کنید.
طبق گزارش سمروش، 30 درصد از بازاریابان در حال حاضر از هوش مصنوعی برای تحقیق در مورد مخاطبان خود استفاده می کنند و 50 درصد دیگر از بازاریابان در حال حاضر از ابزارهای هوش مصنوعی برای نوشتن محتوای خود از ابتدا استفاده می کنند.
اگر محتوا پادشاه باشد ، هوش مصنوعی و لمس انسان تاج را تشکیل می دهند.
نکات کلیدی:
- بازاریابی محتوا در حال افزایش است
- ابزارهای هوش مصنوعی می توانند به شما کمک کنند تا جایگاه و بازار بهتری را برای مخاطبان خود تعریف کنید
- رویکرد "اول انسانی" را در جلوی استراتژی بازاریابی محتوا خود نگه دارید
9- هوش مصنوعی الگوهای محتوای مصرف کننده را تغییر خواهد داد
پخش زنده را از استراتژی بازاریابی محتوای 2024 خود حذف نکنید. از زمان همه گیری ، کاربران بیش از هر زمان دیگری به محتوای زنده ، واقعی و ویرایش نشده تمایل دارند.
سارا نوئل بلاک می داند که پخش زنده در سال 2024 چقدر برای برندهایی که سعی در ایجاد ارتباط واقعی با مخاطبان خود دارند مفید خواهد بود.
سارا می گوید: تقویت اعتماد از طریق ویدئوی زنده به یک بازی تغییر دهنده برای استراتژی های تعامل مشتری در صنایع مختلف تبدیل شده است. این که آیا نمایش محصولات از طریق خرید جریان زنده تیک تاک یا جذب بینندگان از طریق بازاریابی تأثیرگذار در سیستم عامل هایی مانند Facebook Gaming یا Twitch است ، پیام واضح است: با مخاطبان خود جِدی باشید.
سارا پیشنهاد می کند یک پلتفرم را انتخاب کنید و از آن به عنوان «پایه اصلی» برند خود استفاده کنید.
خواه تیک تاک، یوتیوب، اینستاگرام یا فیسبوک باشد، تمرکز تلاش های بازاریابی خود بر روی یک پلتفرم به شما کمک می کند تا با کاربرانی که قبلاً در پلتفرم انتخابی شما فعال هستند، تعامل بهتری داشته باشید.
با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید
- پخش مستقیم افتتاحیه یا افشای محصول
- دعوت مخاطبان خود به یک کارگاه زنده
- نگاهی از پشت صحنه به برند شما
سارا نوئل می افزاید، " اقتصاد سازنده در حال تغییر شکل نحوه تفکر ما در مورد محتوا و ارتباطات است... امسال شاهد محتوای خام و بدون فیلتر بیشتری خواهیم بود که بر روی یک کانال متمرکز است که درباره روابط واقعی و ایجاد جامعه است."
وبینارها و کارگاه های زنده نیز در ایجاد تجربیات یادگیری آنلاین معتبر در حالی که حس اجتماعی را تقویت می کنند ، نقش دارند.
روند لحظات پرداخت نشده و ویرایش نشده در پخش زنده در حال افزایش است، زیرا بینندگان به دنبال برقراری ارتباط با افراد واقعی پشت دوربین هستند، نه صرفا مصرف محتوا
این در مورد ایجاد ارتباط شخصی و درک افراد پشت برند ها است ، و اصالت را به یک نیروی محرک در تعامل محتوای مدرن تبدیل می کند.
نکات کلیدی:
- شخصی تر و واقعی تر شدن ویدیوی زنده یکی از روندهای بازاریابی محتوا در سال 2024 است.
- ویدیوی زنده و بدون فیلمنامه با مخاطبان شما همخوانی خواهد داشت.
- سعی نکنید همه جا باشید و روی پلتفرم هایی تمرکز کنید که بهترین عملکرد را دارند.
از داغترین روندهای بازاریابی محتوا در سال 2024 جلوتر باشید
اکنون زمان آن است که با روندهای بازاریابی محتوای 2024 آشنا شوید و استراتژی بازاریابی محتوای خود را تجدید نظر کنید.
بازی محتوای خود را با موارد زیر ارتقا دهید:
- استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی
- به وضوح جایگاه خود، مخاطبان هدف و نیازهای آنها را تعریف کنید
- ایجاد محتوایی که با مخاطبان شما ارتباط برقرار کند
- پرورش جامعه ای جذاب
علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد گزارش بازاریابی محتوای هوش مصنوعی 2024 هستید؟
آن را با دستیار هوش مصنوعی یکپارچه ما کاوش کنید و تغییرات مناسب را در برنامه بازاریابی محتوای خود ایجاد کنید.